Bervin Wolbers

Bervin Wolbers


“De unieke visie van ondernemers vertalen naar een sterk merk”


Een merk sterk neerzetten, is wat hij realiseert vanuit zijn 10+ jaren ervaring en specialisme in design en branding. Van jouw unieke verhaal maakt hij de heldere vertaling met impact. Ontmoet Bervin: “Ik zorg voor de uitnodiging aan mensen om jouw wereld binnen te stappen.”


Merken inspireren me. Het feit dat we waarde kunnen creëren door merken een persoonlijkheid te geven, vind ik enorm interessant. Daarvoor haal ik eerst de boodschap op, het unieke verhaal van de ondernemer en het bedrijf. Wat je uniek maakt, jouw speciale toevoeging, je kracht, haal ik boven. Samen zoeken we naar wat jij wilt bereiken. Na de boodschap volgt het design: hoe verpakken we jouw boodschap zo, dat deze mensen raakt met een kloppend plaatje? Dan pas hebben we het over de uitnodiging om jouw wereld in te stappen, de marketing dus. Die volgorde doorloop ik altijd.


Authentiek

Met meer dan 10 jaar ervaring in merkontwikkeling en marketing, kan ik wel zeggen dat ik een passie heb voor het bouwen van inspirerende merken. Daarbij is het mijn doel om niet alleen een krachtig merk neer te zetten, ook het vergroten van merkloyaliteit is het streven. Het ontdekken en positief prikkelend uitdragen van iemands waarden geeft me energie.


Nieuwe ideeën genereren met inspirerende mensen maakt me enthousiast. Door me daarvan bewust te zijn en aan te sluiten bij mensen die op eenzelfde lijn zitten, kan ik dingen steeds meer op mijn manier de wereld in brengen. Ik ga er vanuit dat, hoe meer je in je eigen kracht staat, hoe meer werk er naar je toekomt dat bij je past.


Creatie

Design was waar het voor mij mee begon. In mijn jeugd was downloaden wel het ding. Als ik dan een cd maakte, wilde ik er zelf ook het hoesje bij vormgeven. Zelf uitvinden hoe dat werkte via mijn computer vond ik leuk en nog steeds vind ik het boeiend om zelf te ontdekken hoe iets werkt. Tijdens mijn studie Media en Vormgeving kwam ik breed in aanraking met allerlei onderwerpen, waarbij ik in het vierde jaar koos voor branding als specialisatie. Het zette de deur open naar het latere besef over hoe ik strategisch kon nadenken over het inzetten van design voor een marketingboodschap. Uiteindelijk hielp mijn nieuwsgierigheid me in mijn ontwikkeling om problemen op te lossen waar ik tegenaan liep. Het grotere plaatje is voor mij het meest interessant, snel overzicht creëren om het juiste framework te kiezen, waarbinnen toch iedere keer ieders persoonlijke verhaal vorm krijgt.


Geïnspireerde stappen

Na lang voor eenzelfde werkgever te hebben gewerkt in de voedingsmiddelen, heb ik ruimte gegeven aan mijn ambitie om voor mezelf te beginnen. Mijn eigen manier van werken had ik al ontwikkeld. De keuze voor mijn ondernemerschap maakte ik eind 2021. Extra inspiratie vonden mijn vriendin en ik tijdens onze lange fietsreis door Noorwegen. We maakten die na het zien van een documentaire over twee jongens die gingen fietsen van Berlijn naar Peking.


Ook startte ik rond die tijd de opleiding tot Wim Hof-instructeur, wat zeker een rol heeft gespeeld in mijn keuze om ondernemer te worden. De altijd aanwezige drempel om in een ijsbad te stappen is een mooie spiegel voor het dagelijkse leven. Wanneer je hebt besloten de oncomfortabele stap te nemen, merk je dat je hetgeen waarvoor je bang was in je hoofd, veel groter maakte dan het in werkelijkheid is. Om te groeien als mens en ondernemer moet je uit je comfortzone, het ijsbad helpt me eraan herinneren dat ik comfortabel kan zijn in een oncomfortabele situatie.


Samen is meer

Mijn verbinding met Growing Emmen versterkt het vertrouwen waarmee ik matches aanga, ik ben sterker in mijn schoenen gaan staan. We zijn een community waarin we open staan voor elkaar en ieder op een eigen manier bijdraagt. Ik voel wat daarin al is neergezet, het verbindende en de versterking. Iedereen mag hier zijn, krijgt een kans om te groeien. Positief kijken naar wat goed is, ook als er tegenslagen zijn, is hier een kracht. Ik sluit daar echt bij aan. Vanuit de mooie kanten en kunde van mensen ga ik op zoek naar verbinding en samenwerking. Zo maken we samen nog meer impact.


Tekst: José vandeHoef



Share by: