Frank Arling

Frank Arling


“Als mensen werk van ons zien, dat ze denken: ‘What the fuck!’”

 

Dat is de drijfveer van Frank Arling, hiervoor komt hij z’n bed uit. Hij vormt DHEVAK, samen met Tomi Ristic: www.dhevak.nl. Makers van digitale ervaringen.

 

Ooit is Frank actief geweest als singer-songwriter. Nu heeft hij nog steeds een passie voor de creatieve culturele sector. Vanuit drie fondsen is hij matchmaker voor Drenthe: een scout die beginnende lokale artiesten aan subsidie helpt. Daarnaast is Frank ook actief voor www.mooiedingenmakers.nl, een vereniging van en voor ZZP’ers die pleiten voor lokale inhuur. Hij is chef Drenthe voor deze vereniging. Als het aan Frank ligt wordt het volgende logo van Wildlands niet door een club uit Enschede ontworpen.

 

Binnen DHEVAK is Frank het Hoofd Vreemde Ideeën. Hij vindt dat een idee of ontwerp mag schuren. Frank wil mensen raken met een creatie, al is het maar met een klein element. Dat mensen naar een product van DHEVAK kijken en even een nieuw spoor zien, een verrassing, een verstoring van het dagelijkse. Dát heeft waarde. Binnen de wereld van webdesign valt op dit vlak nog veel te winnen: kwantificeerbaarheid mag wel plaatsmaken voor een vet goed concept. 

 

Frank huurt met DHEVAK een kantoorruimte bij Growing Emmen. “Growing Emmen is alles voor mij geweest. In een heel moeilijke periode in mijn leven bood Growing mij precies wat ik nodig had. Growing Emmen heeft me een handvat gegeven om leuke dingen te doen, en daarmee ben ik gelukkig geworden. Dat vind ik heel waardevol, ik zal hier ook nooit weggaan denk ik.”

 

Mijn ondernemersdroom is dat ik ooit een standbeeld van mezelf zal zien. Maar niet pas als ik dood ben, dat vind ik zo flauw. En dat mensen dat uit eigen initiatief opgericht hebben. Ja, dat zou tof zijn.

Tekstcredits: Jan Havik

Fotocredits: Richard Broekhuijzen

 


Share by: